tirsdag 10. mars 2015

Lærerplanmålene

Jeg tenkte å legge ut læreplanmålene, både for meg selv og for de som er innom her.


A:         Systemdrift og systemovervåking

          Kompetansemål

A1:     planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere systemdrift med utgangspunkt i eksisterende leveranseavtaler og gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet.

A2:     planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass i henhold til brukerens og virksomhetens kravspesifikasjon og gjeldende regelverk, utføre kvalitetskontroll og dokumentere oppsett av en arbeidsplass.

A3:     planlegge, gjennomføre og dokumentere systemendringer i samsvar med virksomhetens krav til sikkerhet og gjeldende regelverk for arbeidsmiljø.

A4:     gjennomføre tilbakerulling ved feil og dokumentere hendelsesforløpet som ledd i virksomhetens kvalitetsarbeid.

A5:     planlegge, gjennomføre og dokumentere systemovervåking etter avtalte sikkerhetskrav og avtalt tjenestetilgjengelighet.

B:        Bruker- og driftsstøtte

         Kompetansemål

B1:     yte service i bruker- og driftsstøtte i samsvar med gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet, personvern og virksomhetens etiske retningslinjer.

B2:     kommunisere på norsk og engelsk med virksomhetens ledelse, brukere, leverandører og fagpersonell.

B3:     feilsøke ved bruker- og driftsproblemer, dokumentere løsninger og gjøre valgte løsninger tilgjengelige for brukerne 

B4:     foreslå og lage brukerveiledninger og instrukser tilpasset virksomhetens og brukernes behov.

B5:     gjennomføre opplæring av brukere og veilede i sikker bruk av virksomhetens IKT-tjenester med tilhørende regelverk.

C:        Tjenesteutvikling

          Kompetansemål

C1:     gjøre rede for virksomhetens organisering og produksjon, dokumentere og kartlegge   virksomhetens behov for forbedring av en IKT-tjeneste.

C2:     vurdere hvordan bruk av IKT kan forbedre og effektivisere en arbeidsprosess, og hvordan dette kan påvirke brukernes arbeidsmiljø.

C3:     utarbeide vedlegg til en standardavtale for leveranse av en IKT-tjeneste som dokumenterer virksomhetens kvalitets- og sikkerhetskrav.

C4:     vurdere og dokumentere brukernes og virksomhetens kostnader og nytte av en IKT-tjeneste. Vurdere og dokumentere en IKT-tjeneste med tanke på gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet og personvern.

C5:     arbeide etter regelverk og avtaler som regulerer arbeidsforhold i IKT-servicefaget, og gjøre rede for arbeidsgiverens og arbeidstakerens plikter og rettigheter.

C6:     utføre arbeidsoppgaver på en ergonomisk riktig måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar